close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    تور

    بازدید : 300
    چهارشنبه 1 خرداد 1398 زمان : 15:18

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    جزیره کیش به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می شود و از این رو امکانات تفریحی، رفاهی، توریستی، تور کیش پرواز ماهان هتل ها و مراکز توریستی بسیاری در این جزیره ساخته و توسعه یافته است.

    جزیره کیش با وجود اینکه مساحت کمی دارد ولی از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. به این جزیره لقب مروارید خلیج فارس داده اند چراکه زیبایی ها و اماکن دیدنی آن سبب شده تا این نام را به آن اختصاص دهند.

    اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که برای سفر به جزیره کیش برنامه ریز کرده اید خوب است قبل از سفر، این مطلب را بخوانید تا با بهترین دیدنیهای کیش آشنا شوید.

    تفریحات آبی

    اگر علاقه مند به تفریحات آبی هستید، گزینه های متنوعی، از چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، در انتظار شما خواهد بود. در صورتی که علاقه ای به هیجان ندارید، می توانید از قایق سواری با قایق های کف شیشه ای استفاده کنید و از تماشای دنیای رنگی زیر آب لذت ببرید.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    مسیر دوچرخه سواری

    یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری در کشورمان، مسیر دوچرخه سواری کیش است. هیچ ماشینی حق تردد در این مسیر 75 کیلومتری را ندارد و با خیال راحت می توانید هرجایی دلتان خواست ترمز کنید و از مسیر دیدنی آب های نیلگون خلیج فارس عبور کند و عکس های هنری بگیرید. از ایستگاه های تعبیه شده می توانید دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر تور کیش از رشت کرایه کنید.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    کشتی یونانی

    این کشتی در سال 1345 در سواحل جنوب غربی کیش برای همیشه به گل نشست. با وجود اینکه تلاش های بسیاری برای نجات این کشتی صورت گرفت، اما نتیجه ای حاصل نشد. هنوز هم بعد از گذشت این همه سال علت غرق شدن کشتی مشخص نشده است. کشتی یونانی کیش به عنوان یکی از زیباترین جاذبه ی گردشگری کیش تبدیل شده است. عکاسی در کنار این کشتی به ویژه به هنگام غروب بسیار دیدنی و تماشایی است و گردشگران بسیاری برای دیدن آن به جزیره زیبای کیش سفر می کنند.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    ساحل مرجانی

    سواحل هر جزیره ای بی شک از مهمترین جذابیت های آن محسوب می شوند. ساحل مرجانی و دیدنی کیش در بخش شرقی جزیره قرار گرفته است و به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های جزیره به شمار می رود.

    برای رفاه و تفریح گردشگران در نوار ساحلی، امکاناتی نظیر آلاچیق ها و درختان نخل، کلوب های ورزش های آبی در نظر گرفته شده است. تماشای غروب آفتاب از این ساحل بی نظیر رستورانهای کیش خواهد بود.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    شهر زیر زمینی کاریز

    ایرانیان قدیم قنات هایی برای مقابله با بحران آب حفر می کردند. کاریز کیش امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است. طبق گفته ی کارشناسان این قنات حدود 2500 سال قدمت دارد. در تونل های زیرزمین می توانید قدم بزنید و چگونگی سیستم قنات را از نزدیک مشاهده کنید. این تونل بیش از 8 کیلومتر طول دارد و وقتی در آن قدم میزنید، انگار در شهری زیرزمینی هستید. غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی نیز در این مجموعه لحاظ شده است.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    شهر باستانی حریره

    قدمت این شهر به قرن هشتم تعلق دارد و در گلستان سعدی نیز به آن اشاره شده است. شهر باستانی حریره یکی از بهترین جاذبه ی گردشگری کیش به شمار می رود که در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. نشانه هایی از معماری های دوران قدیم در گوشه و کنار آن به چشم می خورد. از ویرانه های بجا مانده، می توان دریافت که اینجا قبلا منطقه‌ای پررونق بوده است. براساس کاوش ها و حفاری های انجام شده توسط باستان شناسان،شهر حریره حدود هزار سال پیش شکل گرفت و 600 سال به ویرانه ای تبدیل شده است.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    آب انبار دوقلو

    اگر برای اولین بار از آب انبارهای کیش دیدن می کنید، معماری متداول شهر یزد برایتان تداعی خواهد شد. این آب انبار دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن است که محو معماری متفات و بی نظیر آن خواهید شد. این آب انبار وظیفه‌ ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب انبار را به عهده داشت. برای ایجاد تهویه طبیعی و نگه داشتن آب نزدیک به دمای انجماد از بادگیرها در آب انبارها استفاده می شده است.

    لاک پشت های دریایی

    بهترین زمان برای تماشای لاکپشت های پوزه عقابی بین ماه های اسفند تا مرداد است که برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این بازه از سال به جزیره کیش سفر می کنید این فرصت را خواهید داشت از دور لاک‌پشت هایی را ببینید که به سمت ساحل شنا می کنند و برای تخمگذاری چاله می کنند.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    درخت سبز

    مجموعه درخت سبز کیش یکی از بهترین دیدنیهای کیش به شمار می رود که در قسمت شمالی جزیره در منطقه ای که به دره پرتغالی ها معروف است، قرار دارد. مجموعه درخت سبز در اطراف یکی از کهنسال ترین درختان جزیره موسوم به درخت لور یا انجیر معابد واقع شده است که در حدود 600 سال قدمت دارد. برخی بر این باورند که مجموعه درخت سبز، درخت فرخنده‌ای است و برای گرفتن حاجت به اینجا می آیند و به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده اش دخیل می‌بندند.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    پارک دلفین

    پارک دلفین دارای 170 هکتار مساحت است که شامل استخر دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها می باشد. بی شک پارک دلفین یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش به شمار می رود که بسیاری از گردشگران برای دیدن این موجودات دوست داشتنی به این مجموعه می آیند. باغ های زیبا و دیدنی مانند باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس از دیگر جاذبه های دیدنی این مجموعه به حساب می آید. باغ پرندگان یکی دیگر از بخش های دیدنی این مجموعه است که بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران در آن نگه داری می شود.

    معرفی 13 مورد از جاذبه های گردشگری کیش

    جزیره هندورابی

    جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش است و به عنوان یکی از بهترین دیدنیهای جزیره است که می توان معرفی کرد. این جزیره دارای 23 کیلومتر مربع وسعت است و از نظر تاریخی و طبیعی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. جزیره هندورابی در فاصله ی 28 کیلومتری از کیش قرار گرفته است.

    پارک ساحلی میر مهنا

    یکی دیگر از دیدنیهای کیش که به گردشگران پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید، پارک ساحلی میر مهنا است که در ساحل شمال و شمال غربی جزیره قرار گرفته است و گردشگران بسیاری همه روزه از آن بازدید می کنند.

    اسکله تفریحی کیش

    اسکله‌ تفریحی کیش دارای 437 متر طول و 18 متر عرض است که با ساختاری چوبی ساخته شده است. اسکله تفریحی کیش بیشتر برای تفریح و سرگرمی اختصاص داده شده است. در اطراف اسکله‌ تفریحی کیش باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی قرار دارد. برخی از جاذبه های اسکله‌ تفریحی کیش که به گردشگران می توان اشاره کرد شامل لذت بردن از تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت های دریایی و دلفین ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری و... است.

    با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید علاوه بر اطلاع از قیمت های تور کیش با جاذبه های دیدنی، مراکز خرید و هتلهای کیش نیز آشنا شوید.

    تور مشهد

    تور کیش

    تور مشهد

    تور مشهد
    آشنايي با نياسر کاشان
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 6

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 247
  • بازدید کننده امروز : 248
  • باردید دیروز : 311
  • بازدید کننده دیروز : 312
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 583
  • بازدید ماه : 857
  • بازدید سال : 3191
  • بازدید کلی : 25748
  • کدهای اختصاصی